Wany Hasrita selamat diijabkabul dengan Mohd Al-Adib

Wany Hasrita selamat diijabkabul dengan Mohd Al-Adib

Wany Hasrita selamat diijabkabul dengan Mohd Al-Adib. Penyanyi popular Wany Hasrita, 30, sah bergelar isteri kepada Mohd Al-Adib Fahmi Harun, 30, dengan du kali lafaz di Damansara Perdana malam tadi.

Pasangan suami isteri itu dinikahkan oleh bapa pengantin perempuan hasbullah Hassan, 56, dengan disaksikan Penolong Pendaftar Penikahan Perkahwinan Qariah Masjid Al Mukarramah, Daerah Petaling, Mat Syaharuddin Al Rasyid Mat Isa.

Pada majlis itu, Wany menerima mas kahwin sebentuk cincin berlian dan tiada dulan hantaran dari kedua pihak serta jumlah wang hantaran tidak dipaparkan.

Wany berkata, dia bersyukur semua persiapan dan majlis berjalan lancar serta berterima kasih kepada semua yang menjayakan majlis tersebut.

“Alhamdulillah, saya bersyukur majlis pernikahan ini berjalan lancar dan dipermudahkan Allah SWT. Terima kasih kepada mak, ayah, keluarga, rakan-rakan, pihak media dan peminat yang tanpa jemu menitipkan doa yang baik-baik buat saya tidak kira untuk kerjaya mahu pun peribadi.

Wany Hasrita selamat diijabkabul dengan Mohd Al-Adib

“Insya-Allah, ini adalah fasa baharu buat saya dan suami. Perjalanan kami masih panjang. Tanggungjawab menjadi isteri dan dalam masa sama bergelar anak seni akan saya cuba berikan yang terbaik. Cuma, selepas ini tentu saja keluarga menjadi keutamaan saya.

“Saya berdoa agar semoga segalanya dipermudahkan. Paling penting juga, saya mohon untuk semua mendoakan yang terbaik buat saya dan suami dalam melayari bahtera perkahwinan ini,” katanya.

Wany dedah hubungan mereka mula rapat sejak 2019 yang juga lelaki tersebut bekerja dalam industri penerbangan di Kuching Sarawak.

“Kalau diikutkan saya sudah kenal Adib sejak 2010 lagi. Ketika itu saya mengenalinya melalui rakan baik saya yang juga sepupunya. Kenal macam tu saja. Waktu itu pun saya belum menjadi penyanyi lagi. Cuma, pada 2019 barulah kami mulai menjadi rapat. Jadi, kami mengikuti antara satu sama lain di Instagram dan banyak berhubung di situ. Ada satu hari dia melawak mengenai kartun Thomas & Friends dan saya pun boleh layan. Sejak itu, kami terus ‘ngam’ dan saling memahami dalam banyak perkara.

“Tidak ada istilah ‘declare’ menjadi kekasih dalam perhubungan kami. Masing-masing saling memahami perasaan dan hati dan akhirnya memutuskan untuk membawa perhubungan ini ke fasa yang lebih serius,” katanya.

Menurut beliau dia dan Adub bertunang pada 26 Febuari lalu sebelum mengakhirinya di jinjang pelamin.

“Apabila sudah rapat, kami terus fikir dan rancang ke fasa seterusnya. Apatah lagi ketika itu (2019) masing-masing sudah berusia 28 tahun. Selama ini saya tidak terlalu ‘looking forward’ untuk berkahwin. Tapi selepas rapat, semuanya ‘ngam’ dan serasi dari segi semua perkara.

“Malah, dari mula perhubungan ia bukan lagi untuk cuba-cuba tapi memang nak berkahwin. Dia pun sama juga begitu. Itu yang kami ambil keputusan untuk bertunang terlebih dahulu pada 26 Februari lalu di sebuah hotel di Sepang, Selangor, yang mana hanya dihadiri ahli keluarga dan rakan terdekat saja.

“Kalau diikutkan perancangan nak berkahwin dibuat lebih awal, tapi disebabkan jarak kami yang mana dia bekerja di Kuching, masa dan komitmen kerjaya, jadi kami ambil keputusan untuk cari waktu paling sesuai untuk kedua-dua pihak. Ditambah pula kita sudah masuk fasa endemik, jadi kami fikir ini waktu yang tepat,” katanya.

BACA:

Kurier rupanya ada hak lelong parcel yang tak dituntut, ‘baru tahu lepas kecoh..’

Cara si ayah nyanyi lagu rock pujuk baby menangis buat ramai terpegun, “boleh buat konsert!”

Civic Type R baharu didedahkan, ‘dia punya garang tak boleh bincang’

CATEGORIES