“Sedang asyik makan, tiba-tiba pakcik tegur masakan aku, aku tahu aku tak pandai masak tapi tak perlulah mengata aku macam tu di pagi raya”

Kalau orang dah hidangkan tu, jamahlah sedikit. Kadang-kadang, tuan rumah habiskan duit untuk beli juadah bagi meraikan para tetamu, tapi, tetamu tak nak jamah.

Aku tuangkan air pun tak diminum juga. Datang main HP je..”Aku jemput sedara mara datang beraya, aku memang tak pandai masak tapi tiba-tiba pakcik tegur masakan buat aku malu”

Aku merupakan anak keempat dalam keluarga. Mak aku dah meninggaI beberapa tahun yang lalu.

"Sedang asyik makan, tiba-tiba pakcik tegur masakan aku, aku tahu aku tak pandai masak tapi tak perlulah mengata aku macam tu di pagi raya"

Jadi, aku lah bertanggungjawab menjaga daddy dan adik beradik yang lain memandangkan abang-abang aku semuanya dah berumahtangga.

Aku ni jenis ceria dan boleh masuk dengan semua saudara mara, sepupu sepapat semua lah. Nak dipendekkan cerita, waktu raya baru-baru ni, aku pergi ke rumah pak cik aku. Waktu tu memang aku dah penat dan kenyang sangat. Maklumlah, musim raya.

Baca Artikel Penuh