“Sebabkan ayah, aku dan mak asyik kena pindah rumah je, tinggalkan rumah sehelai sepinggang je bawa benda penting”

Salam semua. Antara benda dalam hidup aku dan keluarga aku yang paling meny4kitkan adalah ayah aku.

Ayah aku buat satu jen4yah. Hukvman berat, je4yah dia ni senang cerita memang k3jam. Zaman sebelum internet rancak.

Ayah aku ni dekat rumah pun kami tahu jenis orangnya sy4itan. Aku adik mak sentiasa jadi m4ngsa kaki tangan ayah aku.

"Sebabkan ayah, aku dan mak asyik kena pindah rumah je, tinggalkan rumah sehelai sepinggang je bawa benda penting"

Akhirnya dia ditangkap buat jen4yah berat. Kami bertiga ingat dah selamat sebab ayah dah tak ada. Tapi silap besar,

Orang sekitar kami jiran semua caci, m4ki, h1na kami cakap “keluarga penjen4yah” rumah kami jangan cakap lah. Kena macam – macam benda dekat depan tu. Kena pula rumah sewa. Tuan rumah tu bila dapat tahu suruh kami keluar cepat.

Baca Artikel Penuh