Remaja terkejut masa temujanji vaksin dalam MySejahtera ‘1899-12-31’

Masa untuk vaksinasi dos kedua untuk remaja jatuh pada tarikh 1899-12-31.

Netizen mempertikai aplikasi My Sejahtera yang didakwa berharga RM70 juta namun berulang kali gagal.

Ahli Majlis Selayang, Yu Shenen memuat naik stiker di Facebook pagi ini. Foto menunjukkan bahawa anaknya mendapat waktu temu janji vaksin kedua. Walau bagaimanapun, waktu itu ditunjukkan sebagai 1899-12-31.

Remaja terkejut masa temujanji vaksin dalam MySejahtera ‘1899-12-31’

Mustahil untuk meneka waktu yang tepat sama ada cuba dibaca ke kiri atau ke kanan. Yu Shenen sangat kesal dengan perkara ini dan membuat tangkapan skrin waktu temu janji MySejahtera dan meminta bantuan pengguna Facebook.

Halaman Facebook Yu Shenen dipenuhi komen netizen dan mengejek aplikasi My Sejahtera.

Beberapa netizen bahkan meninggalkan komen bernama Khairy untuk meminta perhatian.

Selain dengan berseloroh mengatakan bahawa kebanyakan netizen akan kembali ke akhir Dinasti Qing untuk memberikan vaksin, beberapa netizen menyifatkannya sebagai ruang waktu.

Namun, sebilangan netizen menjelaskan bahawa tidak perlu melihat waktu, tetapi mereka boleh terus ke lokasi kejadian.

Sebilangan besar netizen mengejek kesalahan tempahan aplikasi My Sejahtera, dengan mempercayai bahawa aplikasi itu tidak bernilai 70 juta ringgit, dan itu adalah pembaziran wang awam.

Menyentuh hal ini, Ahli Majlis Klang, Li Fuhao menjelaskan bahawa apabila waktu janji temu aplikasi My sejahtera salah, vaksin dapat divaksinasi dengan pergi ke pusat vaksin sesuai dengan tarikh janji temu.

Dia menegaskan bahawa yang paling penting adalah tarikh temu janji untuk suntikan kedua harus betul. Ada banyak kes di mana waktu temu janji serupa, terutama ketika kerajaan merancang untuk menutup pusat vaksin lebih awal.

Berita Penuh : https://www.orientaldaily.com.my/news/central/2021/10/18/444666

BACA JUGA : Ahli Parlimen Umno dilantik Pengerusi PUNB yang baharu

COMMENTS

Wordpress (0)