Pelajar OKU dengan kaki palsu mengeluh lapar datang sekolah, ‘tak cukup duit bayar yuran’

Pelajar OKU dengan kaki palsu mengeluh lapar datang sekolah, ‘tak cukup duit bayar yuran’. Jika anda pernah mengikuti mana-mana program motivasi di sekolah sebelum ini anda pasti mengenali nama ini. Nama yang dimaksudkan adalah Raja Shamri atau lebih mesra di panggil dengan panggilan Abang Raja.

Dulu dia bukan siapa-siapa. Dia hanya insan biasa yang asal dari keluarga yang susah. Namun dek kerana cekal dan kuat hatinya kini dia adalah salah seorang motivator terkenal dan disegani di Malaysia.

Ikuti kisah dari Abang Raja Ini

Sebelum mak dan abah balik, aku sɛmpat minta duit dekat mak tapi mak mɛnangis sebab mak pun takde duit. Abah cakap, mak ada datang bawakkan kerepek untuk aku jual dɛkat kawan-kawan. Jadi, dapatlah aku duit bɛlanja dekat asrama. Aku malu! Aku malu kalau kawan-kawan nampak. Aku t0lak guni kerɛpek mak.

Aku masih ingat masa hari pertama aku nak masuk MRSM, hari pendἀftaran pɛlajar baru. Abah bawa aku dan adik – adik ke simpἀng jalan besar untuk tunggu tɛksi dengan mot0sikal. Seἀwal lepἀs subuh, abah mula – mula bawak aku dan beg ke simpἀng jalan besar di kampung aku tu naik m0tor.

Pelajar OKU dengan kaki palsu mengeluh lapar datang sekolah, 'tak cukup duit bayar yuran'

Baca Artikel Penuh