Luahan perasaan wanita ini jadi perhatian, kerajaan hanya terus bagi harapan palsu

Luahan perasaan wanita ini jadi perhatian, kerajaan hanya terus bagi harapan palsu

So tujuan vaksin ni sebenarnya cuma utk rentas negeri jerlah?

Aku kandang2 pelik, dalam 1001 isu, bab vaksin ni kemain laju. Dos pertama x setel lagi, dia dah bincang dos kedua.

Kalau rentas negeri 2 dos. Rentas negara berapa dos?

Sajat tu dah amek berapa dos?

Mula2 dulu dia kata PKP cuma 2 minggu. Skrg PKP dah setahun lebih.

Kemudian dia kata, digalakkan pakai mask dan patuh SOP utk memutuskan rantaian kobid.

Seterusnya dia kata, wajibkan mask utk cegah kobid dan supaya PKP segera tamat.

Dan kemudian lagi, dia kata lain pulak. MASK jadi mandatori. Dan langgar SOP ken kompaun 1k.

Rakyat terus percaya dan percaya. Berharap terus berharap pd benda yg takde

Seterusnya dia pulak kata kompaun jadi 10k. Utk memastikan rantaian kobid putus asbab rakyat patub SOP.

Rakyat terus patuh dan menanti.

Skrg dia kata, nak bg rentas negeri utk org yg amek dos vaksin cukup haul 2 dos.

Tp org rentas parti dia xde sebut berapa dos.

Org mcm ni pun ramai percaya lg. Sbb tu aku dh cakap, dia akan terus buat ko berharap dan menanti benda yg x pasti.

Percaya pd benda fantasi berbanding realiti. Sehingga kau buang masa dan dia akan bodek ko masa nak meraih undi.

Kau x percaya ckp aku, tunggu masa PRU nanti. Dia akan bodek korg dan korg akan percaya dan bg undi.

Siapa dia yg sibuk sangat nak buat PRN Sabah? Masa kes dh turun sampai 0. Siapa dia? Dan skrg org yg sama nak memandai mandai sekat kebebasan rakyat semua.

Takpe… Teruskan buat. Rakyat dh terbiasa dgn kata2 pembohong politik.

Kita tunggu PRU nanti. Tahun ni jumlah keluar mengundi akan plg tinggi. Rakyat akan buang undi.

Jangan jumlah keluar mengundi akan sama tinggi dgn jumlah undi rosak sudahlah yer?

Haa… Masa mengundi nti ko tgk x vaksin pun dia bg rentas negeri.

Aku nak tgk, betul ker dh amek 2 vaksin boleh rentas negeri nti. Takpe. Aku dh terbiasa hidup betul2 atas keperluan asasi sahaja. Aku dh jumpa cara utk manfaatkan masa. Terima kasih sbb PKP lama.

Lg lama PKP. Lagi banyak rakyat belajar.

Teruskan sekat rakyat. Sbb rakyat dh biasa jadi patuh dan taat.

Atleast mamat ni dh bg hint bila boleh rentas negeri. Mana yg nak terus fikir balik raya kat kampung tu anggaplah tu hanya mimpi.

Mana dia yg sibuk panggil abah? Nah abah bg hadiah…

Aku ingat vaksin 2 dos solat boleh dh saf rapat.

Sajat mana sajat? Dia rentas negara dh ker? Berapa vaksin dos dia?

Sumber :

COMMENTS