Kisah hijrah Lisa Surihani jadi tular, “ramai yang tak tahu..”

Kisah hijrah Lisa Surihani jadi tular, “ramai yang tak tahu..” Suka dengan step hijrah Lisa Surihani dalam menutup aurat. Awal bertudung Lisa mengaku takde ilmu tentang tutup aurat. Lisa fikir bila bertudung, menutup rambut tu dah cukup tutup aurat. Awal bertudung Lisa masih pakai baju ketat, lengan baju terselak takde masalah, leher pun nampak, dada tak tutup dll.

Yelah, orang bijak. Step hijrah menutup aurat dengan sempurna tu sebab dia banyak berfikir.

Ada satu usrah dia join, dia nak solat dan dia ambil telekung pakai. Lisa fikir nak solat mesti pakai telekung. Tapi ada kawan usrah dia solat terus pakai baju yang dipakai tanpa telekung . Boleh ke ? Lisa mula fikir. Bila dia keluar jalan², macam mana nak menyenangkan dia untuk solat. Lisa juga fikir, kalau pakai tudung pendek, macam tak sempurna sebab masih nampak bentuk dada. Sejak tu dia mula beli handsock, labuhkan tudung, pakai baju besar, makeup pun dia masih pakai tapi sangat nipis supaya mudah untuk dibersihkan sebelum solat. Dia mula faham. ❤️

Antara nama kawan yang Lisa listkan mendorong dia jadi baik : Diana Amir, Irma Hasmie, Heliza. Ok saya rindukan sahabat2 yang sentiasa menjadi pendorong untuk saya Cuba menutup aurat dengan sempurna. Tak perlu sebut, ANDA tahu ANDA siapa ✌🏻

Sekarang, stalk je lah Instagram dia. Jalan kat pantai pun dia tetap berstokin gais. Kita yang asal sekolah agama ni kadang2 rilek je buka stoking takut basah kena air laut, apatah lagi lengan baju terselak. 😥

Beruntung mereka yang mencari hidayah, Allah beri dah istiqamah dengan hidayah tersebut.

Antara cara untuk kita istiqamah berstokin Dan berhandsock :

Jangan mulakan sekali tak pakai. Atas alasan apa sekali pun. Jangan mula untuk tinggalkan. Kalau dah mula, takut kita rasa biasa.

Kita pun bijak kan, jom berfikir.

Moga istiqamah ✌🏻

TONTON :

BACA:

Sampai bila nak hadap banjir kilat di Lembah Klang? Ini jawapan kerajaan

Sudah boleh buka pelitup muka bermula 1 Mei – Khairy

KWSP : Cara daftar anak umur 14 tahun ke atas

CATEGORIES