Kejam !!! Mahu berbaik dengan bekas suami, wanita ini sanggup upah pembunuh untuk bunuh ibu mertua

Kejam !!! Mahu berbaik dengan bekas suami, wanita ini sanggup upah pembunuh untuk bunuh ibu mertua

Seorang wanita dilaporkan telah mengaku bersalah pada Khamis lalu kerana mengupah seseorang untuk membunuh ibu mentuanya.

Menurut New York Post, ia dilakukan sebagai sebahagian rancangannya untuk berbaik dengan bekas suaminya.

Wanita berusia 25 tahun dari Stesen Huntington, mengaku bersalah atas satu tuduhan konspirasi peringkat kedua dan boleh dihukum penjara selama dua hingga enam tahun.

“Ini adalah kes yang mengejutkan dan ‘mengganggu’, niat tertuduh sangat jelas, dia ingin orang ini dibunuh dan dia bersedia membayar orang upahan tersebut, ” kata Peguan Daerah Suffolk County, Timothy Sini.

Bukan ibu mentuanya saja yang ingin ‘dihapuskan’ oleh wanita itu tetapi anak perempuan bekas suaminya yang berusia 5 tahun dari hubungan sebelumnya juga menjadi sasaran.

Dia pada awalnya didakwa dengan dua tuduhan percubaan pembunuhan tahap pertama dan dua tuduhan konspirasi tahap kedua yang memperlihatkannya dimasukkan ke dalam penjara.

Pendakwa mengatakan bahawa wanita itu yang mempunyai anak lelaki dengan bekas suaminya cemburu terhadap ibu mentua dan anak perempuan tirinya dan berharap agar dapat menyingkirkan mereka.

Pada bulan Julai 2019, dia dikatakan menghubungi rakan konspirasi melalui WhatsApp dan didakwa meminta orang itu untuk mengupah pembunuh untuk menyerang ibu mentua dan anak tirinya ketika di Ecuador.

Dia mahu pembunuhan itu kelihatan seperti rompakan.

Bekas suaminya menyedari rancangan tersebut dan melaporkannya kepada Jabatan Polis Daerah Suffolk.

Polis mengarahkan rakan konspirasi mengirim gambar palsu kepada wanita itu yang menunjukkan ibu mentua dan anak tirinya seperti betul-betul dibunuh.

Setelah menerima gambar palsu itu, wanita itu bersetuju untuk memasukkan $ 6,000 (RM24,696) dan ditangkap keesokan harinya.

Berita penuh : https://siakapkeli.my/2021/03/15/wanita-buat-rancangan-pelik-upah-pembunuh-untuk-bunuh-ibu-mentua-supaya-dapat-berbaik-dengan-bekas-suami/