Ini Kisah Zaiton Sameon yang ramai tidak tahu, “pernah tiada harapan untuk hidup..”

Ini Kisah Zaiton Sameon yang ramai tidak tahu, “pernah tiada harapan untuk hidup..”

Zaiton Sameon merupakan seorang penyanyi wanita Malaysia yang terkenal pada dekad 1980-an. Dia mula mencipta nama apabila menjuarai Juara Lagu 1987 dengan lagu popularnya Menaruh Harapan ciptaan A. Ali, lirik oleh Habsah Hasan.

Zaiton memiliki segala-galanya kekayaan, glamor dan populariti. Tapi sayang semuanya hilang sekelip mata selepas dia terlibat dengan kemalangan ngeri.

Ini Kisah Zaiton Sameon yang ramai tidak tahu, "pernah tiada harapan untuk hidup.."

Namun, tragedi 31 tahun laludi Batang kali, Selangor meragut segala-galanya dari hidup wanita yang penuh warna warni itu.

Dia telah terbabit dengan kemalangan di Jalan Kuala Lumpur-Ipoh dekat Batang Kali yang meragut nyawa anak tunggalnya Arizwan Abu Bakar yang berusia13 tahun pada 21 Feb 1990.

Dalam Kemalangan tersebut, van yang mereka naiki telah dil4nggar oleh lori. Seorang lagi yang turut meninggal dunia ialah pemuzik pngiring Zaiton,Ismail Shaari.

Zaiton mengalami kecederaan parah dikepala dan kaki sehingga koma selama 83 hari sejak hari pertama dia terlibat dengan kmalangan tersbut.

Menurut cerita kakak Zaiton Lily Sameon, doktor yang merawatnya meramalkan bahawa Zaiton tidak mempunyai harapan untuk hidup. Kecederaannya itu menyebabkan dia hilang ing4atan hingga kariernya yang memuncak pada ketika itu menjadi kelam dalam sekelip mata.

Selepas kemalangan itu, dia mengalami tekanan dan trauma sehingga mengambil keputusan untuk terus menyendiri dari industri hiburan. Dia juga mengalami gangguan em0si selama selama 11 tahun.

Dia yang kini berusia 63 tahun masih aktif menyanyi bagi memenuhi undangan bukan sahaja di Malaysia malah di negara jiran Singapura daa Indonesia.

Selain itu, dia turut menceburi bidang perniagaan dengan keluaran air tangannya, rendang nasib daripada Dapur Zaiton Sameon.

Tonton:

Berita Lain:

Selamba main bowling di luar, status vaksin Ina Naim cetus persoalan

Pemain bola Turki ini enggan pakai baju sokong Ukraine, ini rupanya alasan..

Bosan memori telefon ‘full’ je memanjang, ini 5 tips mudah untuk jimatkan storage

CATEGORIES