Dulu MAZA kata nak tegur Muhyiddin, kenapa sekarang senyap sunyi?

Saja nak mai perangat gulai. Marin dulu kawan tu kata kalau Mudin buat salah dia nak teguq. La ni dia sengap mulut penuh sagun pa, sepi tak kata apa dah. Dulu dialah serba tahu, benda tersembunyi dalam hatipun dia boleh tahu. Tu yang tajjassus tuduh orang yang rakus tak bertebing.

Kami hanya tuntut janji yang ampa kata nak teguq ja, kalau tak di tunai di dunia di akhirat pun boleh di lunaskan juga.

“Dan penuhilah janji sesungguhnya perjanjian itu akan ditanya.” al-Isra’ ayat 34

Itulah, dulu ampa sendiri kata kalau ulama sembunyikan kebenaran lagi teruk daripada mat rempit dan perompak; jadi buktikanlah yang kata itu kota. Ka masa kuaq fatwa ampa tuju kat orang lain, tapi yang peliknya la ni macam kata pada diri sendiri sahaja?

Sumber: