Daftar dah lama, bila nak beri tarikh temujanji vaksin?

Daftar dah lama, bila nak beri tarikh temujanji vaksin?

PROGRAM Imunisasi COVID-19 Kebangsaan (PICK) yang bermula sejak Februari lalu merupakan usaha kerajaan dalam mengekang jangkitan virus tersebut dalam kalangan rakyat.

Sehingga lewat malam Isnin (21 Jun 2021), sebanyak 6,051,198 suntikan vaksin telah diberikan menerusi PICK.

Walaupun jumlah penerima vaksin semakin meningkat setiap hari bagi membolehkan negara mencapai imuniti kelompok segera, namun masih ramai yang belum menerima tarikh janji temu dos pertama meskipun telah berbulan-bulan mendaftar di aplikasi MySejahtera.

Rata-rata netizen yang berdepan dengan situasi menunggu itu meluahkannya kepada #DiariLockdown hari ini.
Menurut Nasruddin Syah, menunggu tarikh jani temu di MySejahtera ibarat sebuah hubungan yang tiada kepastian.

Begitu juga, Wildgreen Channel yang telah mendaftar sejak Februari lalu tetapi masih belum dipanggil mendapatkan suntikan vaksin.

Daftar dah lama

Dalam nada yang sama, Assid Diqy memberitahu, rutinnya adalah memeriksa aplikasi MySejahtera setiap hari sejak April lalu.

Daftar dah lama

Bagi Gengz 1130 pula, dia hampir bosan menanti panggilan janji temu tersebut manakala Sivaraj pula mempersoalkan sampai bila mereka perlu menunggu.

Daftar dah lama

Situasi yang sama berlaku terhadap beberapa lagi netizen.

Daftar dah lama

Bagaimanapun, terdapat beberapa individu yang telah menerima vaksin memuji aturan pergerakan di Pusat Pemberian Vaksin (PPV) dan petugas-petugas yang cukup sopan melayan orang ramai.

Layanan petugas barisan hadapan di PPV amat memuaskan

PICK bermula dengan fasa pertama membabitkan petugas hadapan diikuti fasa kedua pada 17 April khusus untuk golongan berusia 60 tahun ke atas.

Berita Penuh :https://www.astroawani.com/gaya-hidup/diarilockdown-masih-ramai-yang-menanti-tarikh-janji-temu-vaksin-covid19-304540

CATEGORIES