“Bila dah dewasa, ayah letak syarat, sebagai anak kena taat pada dia, ikut arahan dia, kerja dengan dia je tapi ayah layan macam hamba abdi!”

Assalamualaikum… Nama aku Cik Kentang, perempuan berumur 20an. Tinggal di pantai timur dan alhamdulillah sudah berkerja dan berdiri atas kaki sendiri.

Alhamdulillah. Tak tahu nak cite macam mana sebenarnya, ianya pasal keluarga..Sebab rasa macam terlalu sukar diluah tapi tidak mampu dipendam..

Tapi aku cuba insyaAllah. Semoga dapat ambik aktibar dan teladan untuk aku dan semua (peringatan dwibahasa english-malay yer korang).

"Bila dah dewasa, ayah letak syarat, sebagai anak kena taat pada dia, ikut arahan dia, kerja dengan dia je tapi ayah layan macam hamba abdi!"

Aku ada ayah guys, tapi aku rasa macam takde pon takpe sebab ayah aku tak macam ayah korang:

1. Diri tak pernah salah dan silap. Setiap kali kesusahan yang dia hadapi dalam hidup dia akan menyalahkan orang – orang terdekatnya contoh mak aku. Siap dapat pakej m4kian dan kejian lagi.

Baca Artikel Penuh