“Bapak tak pernah ada waktu aku susah, akhir-akhir ni macam banyak kali jugak aku doakan dia mati cepat”

Sebagai seorang ibu bapa adalah wajib untuk menanggung si anak dari segi makan pakaian, keperluan, tempat tinggal dan juga pendidikannya.

Namun kisah yang diceritakan ini mendakwa bapanya tidak pernah menjalankan tanggungjawab serta hanya membiarkan anaknya terkontang kanting mencari duit untuk menyambung pelajarannya.

Bahkan bapanya juga lebih memilih untuk berbangga dengan kejayaan anak buahnya dari melawat anaknya yang sakit kritikal di hospital.

“Bapak tak pernah ada waktu aku susah, akhir-akhir ni macam banyak kali jugak aku doakan dia mati cepat”

Boleh panggil aku Irsyad. Aku bukan muda lagi, dah umur 34 tahun ni. Inshaallah kalau tak ada apa hujung tahun ni aku dah CAPD, Continuous Ambulatory Peritoneal Dialysis. Bagi yang tak tahu ini adalah dialisis air bagi mereka yang mengalami kegagalan fungsi buah pinggang.

Mesti ramai dah familiar dengan dialisis dar4h, biasanya kena dilakukan seminggu tiga kali. Berlainan dengan CAPD kena dilakukan setiap 5 jam sekali. Bagusnya capd dia leh keluarkan garam dengan potassium dalam dar4h, tapi kau mesti b3rak hari-hari kalau tak meletop perut kau (gurau je).

Baca Artikel Penuh