“Asal aku balik kerja je, bini menjerit panggil aku, baru nak tenang-tenang, anak 1 dah stress tak boleh handle, dia berangan nak tambah lagi 1”

Anak laki aku sorang umur 2 tahun setengah. Petah bercakap, sangat aktif, bijak. Alhamdulillah. Sorang lagi mak orang,

Dia umur 30 tahun dah, tapi macam per4ngai budak 3 – 4 tahun. Hari – hari ada je benda yang nak berg4duh dengan anak.

Aku tak tau nak buat macam mana lagi dah. Aku selalu rasa bini aku sangat tak matang padahal kerja sebagai seorang pensyarah.

"Asal aku balik kerja je, bini menjerit panggil aku, baru nak tenang-tenang, anak 1 dah stress tak boleh handle, dia berangan nak tambah lagi 1"

Macam semalam, dia buka laptop letak atas meja. Lepas tu dia baring kat sofa tengok tv. Anak bukan jenis duduk diam.

Umur macam ni dia suka explore banyak benda. Kita yang dewasa la kena alert sentiasa. Tapi bini jenis tak perhati anak. Anak pergi buat apa tak tau la dekat laptop dia. Lepas dia datang bagi keypad huruf K dekat mak dia.

Baca Artikel Penuh