Anak muda ini dedah mengapa Kementerian Wanita dilihat paling gagal

KEGAGALAN KEMENTERIAN PEMBANGUNAN WANITA, KELUARGA & MASYARAKAT

Terang lagi bersuluh Kementerian Wanita adalah kementerian yang paling kurang perform baik dari pelaksanaan dasar sehinggalah ke sesi soal jawab lisan dan penggulungan di Parlimen.

Hari ini Timbalan Menteri menjawab bagi Kementerian Wanita. Entah bagaimana timbalan menteri seorang ini melihat soalan-soalan yang diajukan oleh YB2 lain sebagai satu bentuk serangan. Jawapan yang diberi agak beremosi dan lebih kepada membaca skrip.

Padahal sesi penggulungan ini adalah penting kerana ianya RMK-12 yang melibatkan perancangan kerajaan dalam jangka masa 5 tahun. Ini sudahlah beremosi, kemudian menutup floor untuk diajukan soalan.

Anak muda ini dedah mengapa Kementerian Wanita dilihat paling gagal

Yang terpaling gagal lagi apabila disoal oleh YB Hannah Yeoh & YB Kasthuri Patto bila RUU GANGGUAN SEKSUAL akan dirangka dan dibentangkan di dalam dewan, dijawabnya “kamu dulu timbalan menteri kenapa tak buat?”. Dia hilang ingatan ke yang dulu dah nak dibentang tapi disebabkan langkah Sheraton terbantut semua.

Kesimpulannya, jawapan/penggulungan oleh Rantau Panjang tidak lain hanyalah adalah bersifat emosi, dendam dan membaca skrip.

Sorang suka melaram sorang lagi berdendam. Elok sangat.

Sekian.

Sumber :

BACA JUGA : Bubar Dun Melaka : 15 Adun bakal menghadap Agong

COMMENTS

Wordpress (0)