“Aku terkejut dengan respon suami bila mak mertua tuduh dia mencuri padahal duit tu ada je kat celah-celah wallet mak”

Hari ni ulang tahun kelahiran ibu ku yang ke 62. 62 bukanlah satu usia yang tua bagi aku. Ibu pun alhamdulillah masih lagi kuat sihat walafiat.

Semoga begitulah kehendaknya. Pun begitu, hatinya tidak sekuat fizikalnya.

Lately ni mudah tersinggung. Mudah terasa. Mudah sentap. Apa saja yang kita tegur, semua buatkan dia sentap.

"Aku terkejut dengan respon suami bila mak mertua tuduh dia mencuri padahal duit tu ada je kat celah-celah wallet mak"

Pendek kata, saya merasakan ibu saya memandang semua perkara dari sudut negatif saja. Namun saya akui, salah saya jugak banyak.

Saya kemungkinan kurang sabar, tidak berfikir sebelum cakap. Tidak menggunakan intonasi yang lembut. Sebenarnya sukar untuk fikir semua tu apabila marah telah memuncak. Saya cuba, tapi gagal. Ibu mungkin anggap saya ni magician. Setiap masa dapat baca hati dia.. Setiap masa faham apa dia nak.

Baca Artikel Penuh