“Abah nak keluarkan nenek dari bilik, pada dia nenek tak lama dah, kalau nenek pergi senang nak mandikan tapi respon nenek buat abah malu”

Assalamualaikum. Saya Wawa, umur 24, berasal dari Pantai Timur. Tujuan saya menulis luahan ini bukanlah kerana ingin menga1bkan diri sendiri dan keluarga

Tapi sebagai kesed4ran buat orang ramai bahawa wujudnya golongan NPD (Narc1ssitic Pers0nality Dis0rder) di dalam kalangan kita. Semoga ianya menjadi pengajaran buat pembaca – pembaca semua.

Mengikut pemahaman aku, Narcissist ni adalah merupakan seseorang yang sering menunjukkan kekaguman yang berlebihan terhadap diri sendiri,

"Abah nak keluarkan nenek dari bilik, pada dia nenek tak lama dah, kalau nenek pergi senang nak mandikan tapi respon nenek buat abah malu"

merasakan dirinya sentiasa penting, sentiasa mahukan perhatian dan kekurangan empati terhadap orang lain.

Ringkasnya, jika confessor tersebut hampir menjadi pasangan kepada seorang NARCISSIST, saya pulak ditakdirkan Allah swt untuk menjadi anak kepada seorang NARCISSIST. Hebat bukan. Sungguhpun begitu, jangan fikir kehidupan saya akan mer4na, maksudnya dari kecil sampai besar did3ra mentaI dan fizikaI.

Baca Artikel Penuh