“7 tahun suami duduk rumah main ‘saham’ je kerja dia boleh buat tapi tak pernah untung pun, mertua pula suruh aku keluar cari nafkah”

Aku ni isteri yang tak bersyukur ke? Aku dan suami dah berkahwin hampir 7 tahun. Anak 3 orang. 2 orang dah bersekolah

Aku suri rumah je, walaupun ada kelulusan ijazah. Tapi aku usaha cari duit secara online.

Pendapatan tak tetap. Kadang – kadang sebulan 5 – 6 ratus, atau 2 – 3 ratus, atau puluh – puluh je. Memang tak cukup untuk menyimpan, hutang PTPTN pun aku tak mampu nak bayar.

"7 tahun suami duduk rumah main 'saham' je kerja dia boleh buat tapi tak pernah untung pun, mertua pula suruh aku keluar cari nafkah"

Rumah aku takde wifi, coway astro semua tu takde. Sebab sebolehnya aku berjimat.

Suami aku dah hampir 6 tahun tidak bekerja. Ye, 6 tahun tak bekerja. Kami hidup hanya berg4ntung kepada duit sewa kedai dekat kampung sebanyak RM1500. Hidup dekat KL, itulah duit guna untuk sewa rumah, bil – bil, kereta, motor, belanja dapur, sekolah anak – anak.

Baca Artikel Penuh