“17 tahun aku berkahwin memang tiap kali raya pertama sampai seminggu aku nak balik kampung suami, aku tak kisah”

Aku budak bandar, mak aku tak pernah ajar aku bab ni. Jangan suruh aku beli ikan, aku cuma kenal ikan bilis je.

Suami aku akan beli barang mentah kat kampung. Siang siap-siap kat belakang rumah mak mertua aku.

Nama aku Alia. 45 tahun. Seri rumah. Eh, suri rumah! Seri pun boleh sebab kalau aku tak ada suram rumah aku tau. Kira aku penyeri rumah.

“17 tahun aku berkahwin memang tiap kali raya pertama sampai seminggu aku nak balik kampung suami, aku tak kisah”

Suami aku pegawai kerajaan gred 52. Sebab suami aku beberapa kali ditugaskan ke luar negara, aku kena resign. Dulu aku kerja bank. Sekarang kerja aku urus anak. Apooo penat giler urus anak dari urus duit bank. Anak aku 4 orang.

2 boarding school (asrama penuh), 2 primary school. Suami aku suka aku jadi suri rumah. Sebab makan pakai terjaga. Dia dan anak-anak pi sekolah dari anak sulung aku kindergarten memang bawa bekal. Anak semua aku hantar dan ambil.

Baca Artikel Penuh